tisdag 12 juni 2012

Att skiljas från ett par skor är att dö en smula.

Nu måste jag erkänna en sak, jag är ingen vidare ordningsmänniska. Så, nu var det sagt. Jag har svårt för att rensa ur och slänga saker, kläder, böcker o.s.v.
Detta måste vara aningens påfrestande för Heinz, som är alldeles tvärtom, han gillar att ha saker på sin plats, inte samla på sig en massa och han kan röja undan.
Nåväl, igår när jag kom hem från jobbet, hittade jag en stor hög med uteplagg. På köksbordet en lapp    " för var fjärde plagg du slänger, får du köpa ett nytt." Detta lät ju ändå rätt frestande, eftersom mycket i den högen var för smått, eller slitet. Så naturligtvis slängde jag en hel del. Av bara farten tog jag en röjrunda i lite andra klädgarderober. Har haft tanken på att röja undan en del, men har inte blivit av, nu fick jag inspiration när jag ändå höll på.
Kände mig riktigt nöjd efteråt.
Tydligen blev Heinz också nöjd med resultatet, för ikväll när jag kom hem låg det återigen en lapp på köksbordet och på rumsgolvet en hög med skor.
Ja, ni förstår väl vad det stod på lappen. Fast nu  "släng fem par,  köp ett par".
Men hallå, nu var gränsen nådd. Slänga och röja ut kläder- ja, slänga och röja bort skor - NEJ!
Det satt långt inne innan jag började. Resultatet blev säkerligen inte vad herrn hade väntat sig. Fast ett par nya skor får jag köpa i alla fall.
Förresten, om ni undrar varför vi kommunicerar med lappar, jo, han jobbar kväll denna vecka, så vi ses inte någonting i princip. Det är så varannan vecka när han jobbar kväll. Blir lappar eller telefon de veckorna.

Varmt och skönt har det varit nu ett par dagar, sommar?

Inga kommentarer: