onsdag 6 juni 2012

Vi är alla en del av vårt land.

Svenska nationaldagen idag. Hade egentligen inte tänkt att fira den på något sätt. Tog en cykeltur, promenerade runt i botaniska trädgården, som jag upptäckte av en händelse, vacker, fördrev tiden väl där, så skönt att bara vandra runt och njuta av lugnet och blommorna.
Sedan fortsatte jag min cykeltur och hamnade på något sätt i vårt nationalfirande och upptäckte hur fint det var.
Rördes till tårar när jag såg alla människor som ville fira vår dag, hur vackert en del klätt upp sig. Slogs av hur färgrikt vårt land blivit tack vare alla de som har ett annat ursprung. Följde inte med hela vägen, men är glad jag fick den upplevelse jag fick.
Här kommer ett litet axplock från min upplevelse:












Dessutom hade jag tur med vädret. Strax efter hemkomst började det vräka regn ner.
Nu blir det snart svenska jordgubbar och vaniljglass.

Inga kommentarer: