söndag 3 juni 2012

Söndag kväll!

Igår var det höst, ja åtminstone vädermässigt, blåst, regn och kallt. Jag var inte mycket utanför stugknuten, vilket är ovanligt när vi är i stugan. Satt under en pläd med en bok och tittade också på en film. Blev en sovstund dessutom någon gång under eftermiddagen. Försökte sitta och läsa i växthuset en stund, men inte ens där var det särskilr skönt igår. Snart borde det vända och värmen komma.
Har känt mig lite risig några dagar, halsont och mycket trött, skyller det på vädret också, så det försvinner när solen kommer :-)
Idag fick jag i alla fall tillbaka lite energi och tog en över två timmar lång promenad. Var riktigt skönt att röra på mig, efter stillasittandet igår.
Annars har den helgen inte varit särskilt aktiv, tror jag tappar lusten när det är så kallt, jag är frusen och blir liksom i ett stelnat läge när det bara fortsätter och fortsätter, det känns så fel att det är kallt nu. Ok om det regnar och är grått eller blåser ibland, det kan jag ta, det kan t.o.m. vara skönt, men jag vill inte frysa, jag vill kunna gå i ett linne och en kjol eller ett par shorts och känna mig befriad från jackor, tröjor, långbyxor och tjocka skor. Så, det var klagosången det.
Annars förutom det har helgen varit vilsam och skön och i växthuset växer det mesta på i bra takt, det har börjat komma blommor i mina tomatplantor och även i paprikan, potatisen i säcken och hinken växer massor, men undrar om det blir något under? När ska man skörda potatis, hur ska jag veta att den är färdig?
Nåja, det här är ett läroår och spännande är det!
De senaste gurkplantorna verkar klara sig, vi har haft lite otur med de första vi hade.
Nu ska jag försöka komma i säng lite hyfsat ikväll och läsa en liten stund. Ha en god natt!

Inga kommentarer: