måndag 28 maj 2012

Ibland förstår jag inte.

T.ex alldeles nyss när jag skulle trixa till bloggen här, då blev allt bara konstigt och jag förstod INGENTING! Tänkte som så, att nu blir det inte något mer bloggande för min del, men så trixade jag en stund till och då helt plötsligt var det skrivbart igen. Vad lärde jag mig nu av detta? Jo, att ge sjutton i att trixa till saker och ting, det blir så konstigt då. Stå fast vid det gamla och tänk "det var bättre förr". Eller näää, det lärde jag mig inte, jag tror att jag som så många gånger förr, förstod att det mesta brukar lösa sig på ett eller annat sätt och det gjorde det ju.
Har ni märkt en sak? Dagarna går fort, ja de t.o.m. rusar fram i expressfart. För inte så länge sen satt jag på en is och pimplade fisk och frös. I helgen pimplade jag också fisk, men inte på en is och inte frös jag heller. Samma situation, men så otroligt annorlunda. Just nu hinner jag inte riktigt med tiden, den springer så fort att jag nästan tappar andan i mina försök att hinna med den. Ibland får jag bara stanna upp och dra efter luft och inse att det inte hjälper att jag jagar efter tiden, jag får allt gå ner i takt och gå efter min egen förmåga.
Igår åkte jag till en handelsträdgård, så otroligt härligt gå där och botanisera bland alla växter, kunde köpt hur mycket som helst, men varken bil eller plånbok var dimensionerade efter mina önskemål, så jag nöjde mig med en liten, liten bråkdel av allt de hade. Sen hem till stugan och plantera, fast några växter till kan jag tänka mig att investera i nästa helg kanske.
Ikväll träffade jag Katja, en f.d. arbetskamrat, så härligt få sitta ner och prata om allt mellan himmel och jord med en person som jag lärt känna så väl efter våra år tillsammans. Det måste bli fler gånger!
Men nu ska jag ta mig i kragen och uppsöka sängen, blir en intensiv dag imorgon, när vi ska på utflykt med barnen.
så god natt!


Inga kommentarer: