söndag 6 maj 2012

Ojdå!

Gick in här för att följa en väns nystartade blogg och vad finner jag då? Jo, att jag tydligen funderat på att skriva här. 2007 var det jag tänkte det, men då skriver jag väl nu då istället.
Har haft blogg förut och tyckte det var roligt, men kom av mig, så jag la ner den, kanske jag ändå ska återuppta skrivandet och se vad det leder till.

I helgen har vi varit i vår stuga, igår var det grått och kallt, men jag städade och grejade med lite annat, så den dagen blev utnyttjad ändå. På kvällen grillade vi, maten åt vi inomhus.
Idag har solen skinit, jag har pysslat utomhus, planterat lite, fotografetat lite och promenerat en liten sväng. Skönt!
Vi har byggt ett växthus i vår, spännande värre. Ingen av oss har en aning om hur vi ska sköta om växter och så, så det blir mycket nya upplevelser, väldigt skojigt känns det.
Har drivit upp lite plantor, som nu förhoppningsvis ska bli större och fruktsamma så småningom.

Såg årets första svala idag, jo, jag vet att en svala inte gör någon sommar, men en start är det väl ändå?


Visst är det härligt när det grönskar, den första skira grönskan!

Inga kommentarer: