söndag 20 maj 2012

Helgen passerar fort.

Nyss var det fredag och nu är det söndag kväll, helgen rann iväg som ett forsande vatten. Skön har den varit och avkopplande.
Vi har varit i stugan, där vi är nästan varje helg.
I lördags morse tog jag en tidig morgonpromenad, var så vackert med alla gröna nyanser som är nu, solen på väg upp och alla fåglar som sjöng så vackert för mig. Gav mycket välbefinnande.
På dagen höll vi på lite i vår lilla trädgård och växthuset, men vi gjorde mycket ingenting också.
Grillade på kvällen, mumsigt var det.
Idag blev det en tur på sjön med vår vanliga fiskelycka..... små abborrar finns det i alla fall.
Nisse katt och jag tog en liten promenad till de gamla ladorna som finns i närheten av oss, där finns en massa spännande att undersöka för en katt, så mycket att han inte gärna vill hemåt igen, inte om inte matte bär en bit först.
Sammantaget har helgen varit skön och rogivande, tänk vad bra jag har det, som äger så mycket i mitt liv och får chansen att njuta av naturens närhet och energigivande. Det gäller verkligen att leva här och nu och förstå vilken rikedom det är.
En liten bild från min morgonpromenad.
Det är inte här jag brukar bada :-)

1 kommentar:

Babban sa...

Vilken skön bild!