måndag 21 maj 2012

Då är den här!

Värmen alltså och faktiskt har jag inte hört en enda klaga idag över att det är för varmt!

Men det fanns en nackdel med att värmen kom, mina kläder, de har liksom krympt sedan förra året. Ofattbart, de har ju bara legat där (eller hängt) i garderoben, hur kan de då krympa?
Ska jag behöva anpassa mig efter dem nu? För inte blir de väl större igen?
Det finns alltså två alternativ här, antingen får jag krypa till korset, ge mig för kläderna och försöka gå ner ett par (tre, fyra, fem) kilo eller också shoppa. Jag gillar skarpt att handla, men samtidigt har jag en del kläder som jag verkligen gillar, som satt alldeles utmärkt förra året. Så förmodligen får jag nog ta tag i mig själv och anpassa mig efter kläderna. Tänk vad de ska känna sig märkvärdiga nu, när de får mig att krypa till kors, för deras skull.
Frågan är väl mer hur jag ska komma igång, det liksom finns ett inre motstånd mot att göra något åt mig själv. Får bli lite inre peppning här och ett par motivationsbyxor ( de där som jag verkligen älskar och ABSOLUT vill komma i igen.) Lovar att rapportera när jag nått dig och hoppas det sker inom sådär en - en och en halv månad.
Nåja, jag har åtminstone tagit en ljuvlig promenad nu ikväll, häggen blommar som mest, nära överblommad på vissa träd, och den sprider en underbar doft kring sig. Äppel-päron och en massa andra träd blommor och jag, jag bara njuter av allt!
Hoppas att även ni alla kan göra detsamma!
Nu ska jag börja min inre peppning.... önska mig lycka till.

1 kommentar:

Babban sa...

Härligt, härligt! Motivationsbyxor, det låter bra - jag har en halv garderob full av motivationsplagg!