torsdag 17 maj 2012

Ta dagen som den kommer.

Ibland är det skönt att inte ha något inplanerat en ledig dag. Idag hade jag inte några måsten över huvudtaget och såg till att inte heller skapa några måsten, för visst kan man ibland känna sig lätt stressad av allt som man egentligen borde göra.
Jag sov ovanligt länge, vaknade visserligen redan 05.30, men efter en stund somnade jag till igen och nästa gång jag vaknade var klockan 09.30 och det är inte ofta jag sover så länge.
Upp och fixade till frukost, så skönt kunna äta den i lugn och ro. Sedan en stunds dator.
När jag kände mig redo att aktivera kroppen också, tog jag cykeln utan att ha några speciella planer, cyklade iväg. Vädret var riktigt behagligt, solen sken mest hela tiden.
Cyklade först neråt hamnen, stannade till då och då och fotade lite. Naturen är så ljuvligt vacker nu, i sin fulla blomstring.
När jag trampat på ett tag, stannade jag och tog en kaffe och glass. Satt där i solskenet och bara kopplade av.
Sedan fortsatte cykelfärden längs vattnet med små pauser här och där.
När jag kände mig nöjd, vände jag hemåt. Då hade jag varit ute ungefär tre timmar.
På väg hem stannade jag till och köpte spicy hot-mat och tog med.
Tänk vilken lyx det är att kunna unna sig en sådan här dag då och då, att få njuta av vackert väder och att ha en cykel att trampa runt på. Mer behövs egentligen inte för att må bra.
Hoppas att ni andra unnar er sådana dagar då och då, ägnar er åt något som får er att njuta av livet och må bra.
Nu ska jag njuta av sängens komfort och täckets mjukhet. God natt!

Inga kommentarer: