onsdag 16 maj 2012

Att unna sig...

Ikväll är det kväll före helgdag. Gissa vad vi på jobbet gjorde? Jo, la ett avdelningsmöte just ikväll. Låter väl lite galet, men det var enda kvällen som faktiskt alla kunde. Så nu har vi gjort det.
Sen när jag kom hem var det tomt och tyst, eftersom sambo med katter begivit sig till stugan, utan mig!!!! Ja, det visste jag naturligtvis innan. Han är ledig och jag jobbar, varför ska han då sitta här och glo? Bättre för honom och katter få njuta av stugans sköna liv. Han är dessutom ledig på fredag när jag jobbar. Så inte förrän fredag kväll återförenas jag med familjen.
Nå, ikväll när jag kom hem från jobbet bestämde jag, redan igår, att unna mig räkor, en bit ost och gott bröd, samt ett glas vin. Räkor är svårt att få äta ifred om katten Belliboll finns i närheten, hon är mitt uppe bland maten i sådana lägen.  Därför kändes det helt rätt att just ikväll att få gotta på det.

Kan man unna sig något i ensamheten, utan sällskap av andra? Såklart! Varför inte, är jag inte värd det? Tänker på alla de som hela tiden är ensamma, ska inte de få njuta av något då och då? Jo, absolut.
Vi är alla värda en guldkant ibland, det där lilla extra som får oss att må gott.
Om det så är något gott att äta, ett fint klädesplagg, en resa eller vad som just passar dina behov, ge dig själv det där lilla extra, för det är du värd! Sedan känns livet lite bättre och lättare.

Innan mötet gick jag förresten en promenad och såg på våren, den framskrider sakta men säkert!
Hoppas att ni alla haft en skön kväll, god natt!

1 kommentar:

Babban sa...

Jag unnar mig för myckert tror jag, då förlorar det lite av sin charm!